Karjala espitsjoon 2003

Tiitelleht
Saateks

teekonna kaart

EESTI-VENE PIIR

Narva piiripunktis ei ole nii, et muudkui lähed ja sõidad üle piiri. Enne tuleb veeta kaua aega kohas, mida millegipärast nimetatakse lagendiks. Seal on järjekorras hirmus palju autosid, mis ootavad, kuni nad «lagendilt» välja piirisilla peale teise järjekorda lastakse. See võtab aega tunde ja tunde.

Narva piiripunkti lähedal lagendil
Silt lagendil

Ootamine lüheneb märgatavalt tänu sellele, et õnnestub osta ennast 600 rbl. ja 25 kr. eest umbes sada kohta järjekorras ettepoole.

Narva piiripunkti sillalt Ivangorodi kindlus
Kuupäev on vahetumas, auto sillal, Venemaa jurisdiktsiooni all olev territoorium (sai see nüüd õigesti?) paistab. Kodumaa jääb aeglaselt, kuid kindlalt seljataha:
Narva piiripunkti sillalt Hermanni kindlus

Kõige tähtsamaks dokumendiks Eesti-Vene piiril on «talontšik». Esimeses putkas antakse talontšik, teises kontrollitakse autodokumente ja passe, kolmandas vaadatakse asju ja tegeldakse tolliformaalsustega, neljandas tuleb tagastada talontšik.

Venemaal on 1. juulist 2003 kehtestatud kohustuslik liikluskindlustus - selline nagu meilgi. Piiril on putka, kust seda osta saab, aga inimene, kes putkas istuma peaks, on sööma läinud. Vene piirivalvur või tollimees arvab viimaks, et seda kindlustust peaks saama ka mujalt.
 

Kingissepp
Peterburi: esimene päev
Peterburi: teine päev
Peterburi - Viiburi
Vahelugemist: välismaalastehinnad
Sortavala
Valaam
Sortavala - Petrozavodsk
Petrozavodsk - Šeltozero - Petrozavodsk
Kiži
Petrozavodsk - Kivatš - Medvežjegorsk
Medvežjegorsk - Povenets - Kem
Solovets
Kem - Belomorsk
Belomorsk - Kostomukša
Kostomukša: teine päev
Kostomukša: teise päeva õhtu
Kostomukša - Olonets
Staraja Ladoga
Lõpetuseks


(C)2003/2019 Olavi Jaggo, e-mail: olavi.jaggo@gmail.com

Avalehele